مبادلات بانکی بین المللی: مروری بر آخرین رخدادهای FATF
تبلیغات
مبادلات بانکی بین المللی: مروری بر آخرین رخدادهای FATF
دسته بندی : اخبار بانک,,
  • بازدید : (63)
مبادلات بانکی بین المللی: مروری بر آخرین رخدادهای FATF

مقررات مبارزه با پولشویی شامل قوانینی است که اشخاص و شرکت‌ ها را موظف می‌ کند در مورد نحوه کسب درآمدشان به دولت‌ ها توضیح دهند، از این راه، پول‌ هایی که از راه ‌های نامشروع، مانند قاچاق، رشوه و تخلف ‌های مالی به دست آمده است، برای ورود به بازارهای مالی با دشواری بیشتری رو به رو می ‌شود و سلامت نظام مالی و اقتصادی قابل تضمین ‌تر خواهد بود. با توجه به پیچیدگی فعالیت های بانکها ،یکی از نیاز های هر بانک وجود نیروی انسانی قوی خصوصاً در مرتبه مدیریت می باشد .

لذا پول شویان هم برای پنهان کردن منشاء غیر قانونی درآمدها و دارایی های خود به سراغ موسسه های مالی از جمله بانک ها می روند .بالا بودن هوش مالی و سواد مالی مدیران باعث کاهش پدیده پول شویی می شود که در گذشته کمتر به آن اهمیت داده شده ،اما در دنیای کنونی با توجه به ضرورت های موجود،از جایگاه ویژه ای برخوردار است. در گزارش های موسسات تحقیقاتی از وضعیت پولشویی در کشورهای مختلف جهان، ایران از دسته بدترین کشورها به شمار آمده است. مجلس ایران نیز در سال ۱۳۸۶ قانون مبارزه با پولشویی را تصویب و مصادیق پولشویی را مشخص کرد.قانون پولشویی در سال 97 اصلاح و آیین پولشویی در سال 98ابلاغ شده است.

از این رو قانون دبیرخانه شورای عالی مبارزه پولشویی موظف شد "طبق مقررات" با سازمان‌ها و نهادهای بین‌المللی به تبادل اطلاعات بپردازد. بنابراین آگاهی و آگاهی بخشی در ارتباط با FATF و مبادلات بانکی بین المللی از ضروریات امروز است. در این صفحه ، با ارائه خبرهای ویژه مبادلات بین بانکی یک "گنجینه خبری" در ارتباط با موضوع ایجاد شده است در قسمت مروری برعناوین مهم خبری، کلیه رویدادهای خبری مرتبط و به تفکیک هر ماه ارائه شده است. "هوای بازار " را داشته باشید تا بهترین فرصت ها را انتخاب کنید.

ادامه مطلب...




برچسب ها : ,
مطالب مرتبط
بخش نظرات این مطلب
آخرین نظرات ثبت شده برای این مطلب را در زیر می بینید: برای دیدن نظرات بیشتر این پست روی شماره صفحه مورد نظر در زیر کلیک کنید:
بخش نظرات برای پاسخ به سوالات و یا اظهار نظرات و حمایت های شما در مورد مطلب جاری است.
پس به همین دلیل ازتون ممنون میشیم که سوالات غیرمرتبط با این مطلب را در انجمن های سایت مطرح کنید . در بخش نظرات فقط سوالات مرتبط با مطلب پاسخ داده خواهد شد .
شما نیز نظری برای این مطلب ارسال نمایید:
نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: